Endinsa't en el cor d'Europa: viu l'experiència Interrail

09 Ago 2017 0 comment
(0 votos)

Endinsa't en el cor d'Europa: viu l'experiència Interrail

Me fan mal els peus. Este xocolate calent de màquina d'una estació subterrània pròxima a Bolonya, Itàlia, m'està tornant a la vida. Però ací no hi ha WiFi gratuït i no puc enviar un missatge a la meua família, dir per on caminem i que estem bé. A més, encara que haguera WiFi, tots estan dormint; són les 03:00 AM.

No sé quants quilòmetres he caminat en l'última setmana, amb 15 kg sobre les meues esquenes. Després de dies dormint en diferents sòls o incòmodes seients de tren, fent escales cada hora durant tota la nit en pobles que ni tan sols apareixen en el mapa, comence a trobar a faltar coses tan senzilles com la posició horitzontal del meu cos: els meus lumbars m'agrairien eternament tombar-me ara mateix sobre una superfície mínimament blana.

QUÈ ÉS L'INTERRAIL:

L'Interrail, en el sentit literal de la paraula, és un bitllet que permet viatjar amb tren per Europa durant el període de validesa triat (rang de temps durant el qual podem utilitzar el passe). Però més enllà de ser un simple tros de paper que, per cert, es convertirà en la més preada pertinença durant el viatge, l'Interrail és una inoblidable experiència de vida; una forma d'eixir de la zona de confort i créixer com a persona.

Esta divertidísima i enriquidora experiència sol propinar un colp de realitat, perquè comporta episodis d'histerisme i terror que es convertixen en grans històries per a recordar amb afecte tota la vida, com: "No hi ha lloc en cap alberg pròxim i està caient el diluvi universal". O: "Amb els diners que ens queden, hem de triar entre menjar els tres pròxims dies i visitar el Louvre". I, per descomptat, l'aventura interrailera ensenya als jóvens a apreciar detalls tan "simples" com uns calcetins nets, una tireta o, per què no, un vàter gratuït!

A pesar de la fam, la set, el cansament, el son i el dolor, que m'arriba fins la punta de les pestanyes, sent que durant estos set dies he crescut més que en els quatre últims anys.

He vist llocs increïbles, he conegut persones d'allò més interessants i he sentit parlar, que no entendre, llengües que ni tan sols sabia que existien. He rist a carcallades assentada en una preciosa plaça a Brussel·les mentres disfrutava d'una magnífica cervesa. He recorregut els carrers d'Amsterdam muntada en una bicicleta sense frens. He tocat un piano públic enfront d'un canal de Venècia. He descobert la falsedat d'alguns tòpics, com la premissa de "els alemanys són antipàtics", i he comprovat que altres són un poc certs.

He descobert racons captivadors que m'han omplit, si és possible, més que els famosos punts turístics de les majors ciutats europees. I crec que eixa és la principal diferència entre les experiències que atorga el passe Interrail i qualsevol altre tipus de viatge: esta polsereta blava em diferencia del turista tradicional; sóc una viatgera; una ciutadana d'un lloc anomenat "món".

INTERRAÍL 0

Hi ha dos tipus de passe Interrail per a descobrir el cor d'Europa: El One Countrí Pass, que, per prop de 40 euros permet viatjar per totes les ciutats d'un sol país europeu, i el més comú i utilitzat: el Global Pass, amb el que es poden recórrer fins a 30 països per un preu que depén de la quantitat de dies que durarà el viatge.

Podem adquirir els bitllets a través de Renfe, que oferix algunes promocions a la primavera i tardor, o accedir directament a la pàgina web oficial d'Interrail, https://www.interrail.eu, on trobarem tota la informació necessària.

Tres consells per a disfrutar d'un Interrail sense complicacions:

1. Planificació: La diversió del viatge comença abans de partir, en el moment en què t'ajuntes amb els teus companys d'aventura i comenceu a triar els països, ciutats i llocs que visitareu. Una major o menor planificació depén de cada persona, però si no estàs massa acostumat a viatjar de "motxiller", potserserà millor que porteu una trajectòria clara i compteu amb llocs per a dormir prèviament contractats en la majoria de ciutats que visiteu, ja siga en albergs, hostals o, inclús, trens nocturns. Esta última opció és molt recomanable perquè la diferència de preu no és gran i el fet de viatjar mentres dorms ajuda a aprofitar el temps al màxim.

2. Equipatge: Cal pensar que carregarem dia i nit amb totes les nostres pertinences sobre l'esquena, per la qual cosa és recomanable portar el més just i necessari. Durant el viatge podrem trobar bugaderies en totes les ciutats, així que agafar roba per a una setmana serà més que suficient (preferiblement, peces de roba que no estimem massa). Un llibre, uns auriculars, un adaptador universal per al carregador del mòbil i un mini farmaciola ens poden vindre molt bé, així com una tovalla plegable i un coixí unflable per al coll.

3. Pressupost: Establix un pressupost abans de partir, tenint en compte el cost del passe Interrail, els allotjaments, el menjar i les entrades a llocs que visitar (museus, edificis turístics...). És important cenyir-se al pressupost, perquè en este tipus de viatges els imprevistos estan a l'orde del dia i és molt fàcil superar la quantitat a gastar pactada a mitat de viatge.

A continuació deixem divertides i interessants anècdotes de puçolencs que han viatjat per Europa amb un passe Interrail i han viscut per a comptar-ho, amb una gegant somriure en la boca i algunes rialles entre frase i frase.

Borja Piquer:

"Érem sis amics nouvinguts a Brussel·les. Quan començàvem a tafanejar la ciutat, uns desconeguts van agafar a un de nosaltres i, sense fer-li mal, li van tirar a terra. No enteníem res fins que ens en vam adonar de que eren uns antics amics del xaval a qui van agafar. Després de l'esglai, ens vam prendre unes cerveses tots junts. Ja en Amsterdam, el mateix amic es va trobar amb unes conegudes mexicanes i, més avant, a Berlín, li van començar a cridar: ¡Carlos!! No podia ser: la tercera trobada amb gent coneguda en tres països distints i en menys d'una setmana. Així te n'adones de com és de xicotet el món".

INTERRAÍL BORJA 1

INTERRAÍL BORJA 3

Marta Defez:

Una anècdota molt graciosa va ser arribar a l'hostal que teníem reservat a Cracòvia i veure que, en realitat, es tractava d'un pub amb algunes habitacions al fons i una barra per recepció. Just en la següent ciutat que vam visitar, Budapest, ens va tocar una habitació per la qual altres hostes havien de passar cada vegada que volien entrar o eixir de l'hostal. Els pobres demanaven permís cada vegada: era molt graciós.

L'última nit abans de tornar ens va passar una cosa graciosa a Ljubljana: no teníem allotjament reservat perquè l'avió eixia a mitat de la nit, però teníem l'esperança que la simpàtica recepcionista de l'hostal on havíem dormit la nit anterior ens deixara descansar un parell d'hores dins per a no passar mitjanit en el carrer. Doncs bé, damunt de que no ens va oferir ni un trist sostre per a passar unes hores, va eixir al parc on estàvem tirades fent temps i, pensant nosaltres que ens oferiria passar, ens va preguntar: "Vos puc fer una foto? És que esteu molt gracioses...". La va penjar en Instagram amb alguns hastags com "Relax", "chill" o "hostellife".

INTERRAÍL MARTA 3

INTERRAÍL MARTA 2

Víctor Mollá:

"Durant l'Interrail, que començarem a Milà i acabarem a Brussel·les, la meua germana i jo "vam patir" un graciós contratemps en Amsterdam. En la ciutat de les bicicletes i la marihuana legalitzada, decidirem provar un brownie de xocolate amb alguna resta de la dita planta. El resultat: dos espanyols desorientats i atordits pels carrers d'Amsterdam, al·lucinacions diverses i holandesos que imagine que ens mirarien un poc mal, encara que no ho recordem bé. De fet, no recordem res. L'endemà vam tornar per a poder disfrutar de la ciutat en bon estat físic i mental... I va ser increïble!".

INTERRAÍL VÍCTOR 1

INTERRAÍL VÍCTOR 2

Pablo Esteve:

"Era ple agost i feia moltíssima calor en el nostre tren amb destinació a Munic. Érem sis amics suant la cansalada i, després d'insistir en el fet que encengueren l'aire condicionat, van anunciar que el tren s'havia trencat. Ens van fer baixar a tots els passatgers en un poble de mala mort perdut enmig d'Europa. Eren les 12 del migdia i fins a la nit no passaria un altre tren amb la nostra destinació. Decidirem investigar el poble però estava tot tancat; només trobarem obert un kebab, on vam menjar.

Vam tornar a l'estació i vam estar jugant a les cartes i xarrant fins a la nit, quan per fi va arribar el tren i seguirem el nostre camí. Arribarem a Munic i, desesperats, soparem en un KFC: cosa poc desitjada després d'una setmana desdejunant, dinant i berenant sandvitxs. A Florència vam poder menjar-nos unes peres que ens van saber a glòria".

INTERRAÍL PABLO 1

INTERRAÍL PABLO 3

Última modificación Viernes, 11 Agosto 2017 11:31

XTú Joventut de Puçol

logo gray

Connecta amb XTúPuçol

Subscriu-te al newsletter per a rebre l'últim en novetats de Puçol!

• Per a estudiants
  • Per als que busquen treball
  • Per als que ho volen tot

Contacte

Plaza Joan de Ribera, s/n 46530 Puçol (Valencia)
Teléfono: 650 858 151
Fax: 961 464 556

Necessites ajuda?

Si tienes cualquier pregunta o sugerencia, no dudes en ponerte en contacto con nosotros.

Plaza Joan de Ribera, s/n 46530 Puçol (Valencia)